Ciència-Ficció a la UPC
2017-11-22
Premis IGNOTUS 2017
2017-11-14
Disponible el fanzine de la TerBi dedicat al VII Premio TerBi de Relato Temático
2017-11-14
Bases del VIII Premi TerBi de relat temàtic fantàstic
2017-10-11
L'escriptor Pablo Tébar guanya el Premi Minotauro
2017-09-05
Nova convocatòria del Premi de Ciència-Ficció Manuel de Pedrolo
2017-09-05
Guanyadors dels premis Hugo 2017
La Societat Catalana de Ciència-Ficció i Fantasia estrena canal a Youtube
Podràs accedir a entrevistes i conferències realitzades durant la CATCON 2017, que es va celebrar el passat mes de novembre.
Font: Societat Catalana de Ciència-Ficció i Fantasia
Videos penjats
Guanyadors dels Premis Ictineu 2017
Millor novel·la fantàstica escrita en català:  Perímetre (Catedral Books) de Jair Domínguez
Millor novel·la fantàstica traduïda al català: Ready Player One (Ed. Columna), d’Ernest Cline
Millor relat fantàstic original en català: L’indigent, de Carme Torras (professora de la UPC), publicat dins de "Déu relats ecofuturistes" (Males Herbes).
Millor conte fantàstic traduït al català:  Vacui magia, de L. S. Johnson, publicat a la revista "Catarsi" 18.
Millor il·lustració: el treball d’Studio Branca (Pol Abran) per la coberta de "Procés de contradicció suficient", de Manuel de Pedrolo (Ed. Orciny Press).
Font: Les Rades Grises
Premis IGNOTUS 2017
Dintre del marc de la HISPACON, convenció organitzada per l'Asociación Española de Fantasía, Ciencia Ficción y Terror (AEFCFT), s'han lliurat els premis IGNOTUS 2017. Aquestes són algunes de les obres premiades:

- Millor novel·la estrangera: ‘El problema de los tres cuerpos’, de Liu Cixin
- Millor relat estranger: ‘Acerca de las costumbres de elaboración de libros en determinadas especies’, de Ken Liu
- Millor novel·la espanyola: ‘La polilla en la casa del humo’, de Guillem López
- Millor novel·la curta: ‘En tierra extraña’, de Felicidad Martínez
LLista completa de les obres premiades
Recomanar aquesta novetatRecomanar Tornar a l'inici
Inclou el relat guanyador: “Cuatro monedas y el fin del mundo” de Claudio Alejandro Amodeo, i els tres finalistes: “Experimento fallido” de Leonardo Ropero Serrano, “Robustos” de Félix Díaz, i “El anillo del lobo” de Julio Montero. Es pot descarregar en format pdf i epub.
TerBi. Noticias ciencia ficción
Bases del VIII Premi TerBi de relat temàtic fantàstic
Es poden presentar relats originals inèdits, escrits en castellà i que es puguin incloure dintre dels gèneres de la ciència-ficció, la fantasia o el terror. El tema triat per aquesta edició és la "Immigració espacial”
Termini de presentació de treballs: 15 de març del 2018

Text de les bases
L'escriptor Pablo Tébar guanya el Premi Minotauro
El guionista de televisió Pablo Tébar ha rebut el Premi Minotauro de Literatura Fantàstica per la seva novel·la Nieve en Marte.
Per quart any consecutiu, el Premi Internacional de Ciència Ficció i Literatura Fantàstica, convocat per Edicions Minotauro s’ha entregat al Festival de Sitges.
Font: Sitges Film Festival
Nova convocatòria del Premi de Ciència-Ficció Manuel de Pedrolo
El premi, per obres de ciència-ficció en llengua catalana, el convoquen la Direcció de Cultura de l’Ajuntament de Mataró, la Societat Catalana de Ciència-Ficció i Fantasia i la Xarxa de Biblioteques de Mataró. L’obra guanyadora es publicarà a la col·lecció de Ciència-Ficció de Pagès Editors i rebrà 3.000 €.
Data límit de presentació: 25 de maig del 2018
Font: Ajuntament de Mataró
Bases del concurs
Guanyadors dels premis Hugo 2017
El guanyadors dels premis Hugo en la seva edició del 2017 són, entre d'altres:

Millor novel·la: The Obelisk Gate, de N. K. Jemisin (Orbit Books)
Millor novel·la curta: Every Heart a Doorway, de Seanan McGuire (Tor.com Publishing)
Millor relat:  The Tomato Thief, d'Ursula Vernon (Apex Magazine, January 2016)
Llista completa dels premiats
Recomanar aquesta novetatRecomanar Tornar a l'inici
© Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech. Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius.
webmaster.BRGF@upc.edu
Biblioteca Rector Gabriel Ferraté