Ciència-Ficció a la UPC
2018-10-15
IX Premio TerBi de relato temático fantástico
2018-10-08
Francisco Guerrero guanya el Premi UPC de Ciència-ficció 2018 amb la novel·la ‘Gutterson’
2018-10-05
"El último hombre vivo"
2018-09-25
Hispacon 2018
2018-09-19
Guanyadors dels Premis Hugo 2018
2018-07-24
Guanyadors dels Premis Kelvin 505
IX Premio TerBi de relato temático fantástico
TerBi, Asociación Vasca de Ciencia-Ficción Fantasía y Terror convoca el seu novè premi de relat fantàstic, que enguany té com a tema central la "Post-apocalipsi".
Els originals es podran enviar fins el dia 15 de març del 2019.

Font: Consulta les bases del concurs
Recomanar aquesta novetatRecomanar Tornar a l'inici
Francisco Guerrero (Barcelona, 1980), guanyador del 24è Premi UPC de Ciència-Ficció, ha rebut el guardó de la mà del rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Francesc Torres, en un acte celebrat al Festival de Cinema Fantàstic de Catalunya, a Sitges, que també ha comptat amb la presència de Miquel Barceló, impulsor del certamen literari. El Premi reconeix obres inèdites en aquest gènere literari. L'obra guanyadora és la primera novel·la d'aquest periodista i crític musical, i ha convençut el jurat per la seva qualitat narrativa, l’originalitat de l’ambientació i l’interès de les situacions que es despleguen. 'El estrecho borde de los campos de sal’, del mexicà Carlos González Muñiz, ha estat l’obra finalista, mentre que dues novel·les més han rebut la menció del jurat: ‘Nistagmo’, del madrileny Bruno Puelles Reyna, i ‘Jack’, del barceloní Salvador Lanzas Pellico.

En aquesta edició del certamen, s’han presentat 49 treballs, 31 d’ells procedents de l’Estat espanyol i 18 d'altres països (Estats Units, França, Colòmbia, Argentina, Mèxic, Xile, Cuba i Perú). El Premi preveu la coedició de l’obra guanyadora per part d'Iniciativa Digital Politècnica en col·laboració amb l’editorial Apache Libros, especialitzada en l’edició de novel·les de ciència-ficció, terror i llibres il·lustrats.

El jurat ha estat integrat per professors i investigadors de la UPC, vinculats al món de la ciència-ficció des de diferents vessants: Lluís Anglada, Miquel Barceló, Josep Casanovas, Jordi José i Manuel Moreno.
Font: UPC. Sala de Premsa
"El último hombre vivo"

Ja està disponible l'últim número del fanzine del Taller de la TerBi (Tertulia de Ciencia-Ficción de Bilbao). Es tracta d'un especial temàtic que porta per títol “El último hombre vivo”. Recull 136 microrrelats, escrits per 21 autors.
Es pot descarregar de manera gratuïta des de la seva pàgina de Facebook
Font: Més informació a TerBi
Hispacon 2018
L'Hispacon 2018, organitzada per l'Asociación Española de Fantasía, Ciencia Ficción y Terror, es celebrarà a Salamanca els dies 17 i 18 de novembre.
Font: Pàgina de l'Hispacon
Guanyadors dels Premis Hugo 2018
Millor novel·la: The Stone Sky. N.K. Jemisin
Millor novel·la curta: All Systems Red. Martha Wells
Millor relat: The Secret Life of Bots. Suzanne Palmer
Millor relat curt: Welcome to your Authentic Indian Experience™. Rebecca Roanhorse

Consulta la llista completa, amb totes les categories a: 2018 Hugo Award Winners
Font: The Hugo Awards
Guanyadors dels Premis Kelvin 505
Millor novel·la original en castellà publicada per primera vegada a Espanya: Las tres muertes de Fermín Salvochea, de Jesús Cañadas (Roca)
Millor novel·la traduïda al castellà i publicada per primera vegada a Espanya: La quinta estación (Trilogía de la tierra fragmentada 1) de N.K. Jemisin, traducció de David Tejera (Nova)
Millor novel·la juvenil original en castellà publicada per primera vegada a Espanya: Heredero (La segunda revolución 1), de Costa Alcalá (Montena)
Millor novel·la juvenil traduïda al castellà i publicada per primera vegada a Espanya: El árbol de las mentiras, de Frances Hardinge, traducció de Roser Vilagrassa (Bambú)
Font: Sense of Wonder
Recomanar aquesta novetatRecomanar Tornar a l'inici
© Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech. Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius.
webmaster.BRGF@upc.edu
Biblioteca Rector Gabriel Ferraté