Ciència-Ficció a la UPC
INICI NOVETATS LA COL·LECCIÓ PREMI UPC ENLLAÇOS
NovetatsCIÈNCIA-FICCIÓ A LA UPC: Novetats
2018-07-24
El Premi UPC de Ciència-Ficció es lliurarà en el Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges
Premi Arthur C. Clarke 2018
Guanyadors dels Premis Kelvin 505
2018-06-12
Guanyador del VIII Certamen TerBi de Relat Temàtic Fantàstic “Immigració espacial”
2018-06-12
Guanyadors dels premis Nebula 2017
2018-04-17
Sci·Fdi: Revista de ciencia ficción
2018-02-14
Premi Juli Verne de Relats de Ciència-ficció i Fantasia
La UPC, el Consell Social de la Universitat i la Fundació Sitges Festival Internacional de Cinema de Catalunya han signat, el 20 de juliol, un acord a través del qual el Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges acollirà l’acte de lliurament del Premi UPC de Ciència-Ficció 2018.
Font: UPC. Sala de premsa
Premi Arthur C. Clarke 2018
La guanyadora de la 32a edició del premio Arthur C. Clarke a la millor novel·la de ciència-ficció del 2017 és "Dreams Before the Start of Time" de Anne Charnock.
Font: The Arthur C. Clarke Award
Guanyadors dels Premis Kelvin 505
Millor novel·la original en castellà publicada per primera vegada a Espanya: Las tres muertes de Fermín Salvochea, de Jesús Cañadas (Roca)
Millor novel·la traduïda al castellà i publicada per primera vegada a Espanya: La quinta estación (Trilogía de la tierra fragmentada 1) de N.K. Jemisin, traducció de David Tejera (Nova)
Millor novel·la juvenil original en castellà publicada per primera vegada a Espanya: Heredero (La segunda revolución 1), de Costa Alcalá (Montena)
Millor novel·la juvenil traduïda al castellà i publicada per primera vegada a Espanya: El árbol de las mentiras, de Frances Hardinge, traducció de Roser Vilagrassa (Bambú)
Font: Sense of Wonder
Recomanar aquesta novetatRecomanar Tornar a l'inici
El relat “Ratas en el sótano”, de l'autor Javier Pavía Fernández (Madrid) és el guanyador d'aquesta edició.
Font: Noticias Ciencia Ficción
Guanyadors dels premis Nebula 2017
La Science Fiction and Fantasy Writers of America (SFWA) ha concedit el premis Nebula de la 52a edició a les següents obres:

Novel·la: The Stone Sky, de N.K. Jemisin
Novel·la curta: All Systems Red, de Martha Wells
Relat: A Human Stain, de Kelly Robson
Relat curt: Welcome to Your Authentic Indian ExperienceTM, de Rebecca Roanhorse
Premi Ray Bradbury (representació dramàtica):  Get Out (escrit per Jordan Peele)
Premi Andre Norton (llibre juvenil): The Art of Starving, de Sam J. Miller
Font: Nebula Winners
Sci·Fdi: Revista de ciencia ficción
El número 19 de la revista Sci.Fdi (març del 2018), publicada per la Facultad de Informática de la Universidad Complutense de Madrid, ret homenatge a l'escriptora Ursula K. Le Guin. La revista es pot descarregar en format PDF.
Font: Sci·Fdi: Revista de ciencia ficción
Premi Juli Verne de Relats de Ciència-ficció i Fantasia
El Cercle de les Arts i de les Lletres de les Valls d'Andorra, convoca el premi Juli Verne per obres escrites en català emmarcades dins el gènere de la ciència-ficció o fantasia. L’import del premi, dotat pel Grup Maestre, és de 2.000 €
Termini de presentació dels originals: 15 de setembre del 2018
Font: Cificat.cat
Bases de la convocatòria
Recomanar aquesta novetatRecomanar Tornar a l'inici
© Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech. Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius.
webmaster.BRGF@upc.edu
Biblioteca Rector Gabriel Ferraté